۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱

نمایشگاه آثار «نشانه‌نوشته پیامبر اکرم» گشایش یافت

نمایشگاه آثار «نشانه‌نوشته پیامبر اکرم» گشایش یافت

شامگاه دوشنبه 5 خرداد ماه خانه هنرمندان میزبان نمایشگاهی شد که آثارش به نام پیامبر اسلام مزین است و این آثار برترین‌های جشنواره «نشانه‌نوشته پیامبر اکرم (ص)» را به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه نمایشگاه «نشانه نوشته پیامبر اکرم (ص)» و اهدای جوایز به برگزیدگان این رقابت هنری با حضور مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد(ص)» و مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران شامگاه دوشنبه 5 خرداد در خانه هنرمندان برگزار شد.

مجید مجیدی، محمدمهدی حیدریان، مجید سرسنگی، محمد سریر، جمال کامیاب، جلیل رسولی، حسن بلخاری، ابراهیم حبیبی، حبیب الله صادقی و سیدمحمدجواد شوشتری از جمله حاضران در مراسم بودند.

در آغاز جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی تهران با اشاره به تلاش های رئیس پیشین این سازمان در برگزاری جشنواره «نشانه‌نوشته پیامبر اکرم» گفت: من کمترین سهم را در این جشنواره دارم و آقای شوشتری آغازگر این راه بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: نامی برای سازمان زیباسازی انتخاب شده که کار ما را سخت و پیچیده می کند؛ چراکه ما نمی توانیم سراغ امور زیباسازی شهر برویم و هنرمندان را نادیده بگیریم. بنابراین هر بهانه که برای همراهی با هنرمندان فراهم می شود، برای ما مبارک است. این جشنواره نیز طبیعتا بسیار مبارک است بخصوص که به نام پیامبر رحمت و اخلاق مزین شده و جای بسی افتخار برای ما است.

پخش کلیپی از روند برپایی این جشنواره بخش بعدی این مراسم بود و در ادامه مجید مجیدی سخن گفت. او از عدم حضور مسئولان و هنرمندان در این مراسم گلایه کرد و دلیل عقیم ماندن برخی فعالیت‌ها در زمینه دینی و مذهبی را عدم همراهی و جدیت مسئولان و هنرمندان دانست.

کارگردان فیلم «محمد(ص)» بر لزوم نام و منزلت پیامبر اسلام(ص) در فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد و گفت: نپرداختن به این مباحث و غفلت از سوی ما و همه جامعه اسلامی است که باعث می شود اسلام طالبانی و پر از خشونت در دنیا ترویج شود و این خسارت بزرگی برای جامعه اسلامی است.

وی در ادامه از دائم‌الصلوات بودن خود و همکارانش در پروژه هفت ساله فیلم «محمد(ص)» سخن گفت و از آماده شدن این فیلم طی 5 ماه آینده خبر داد.

او همچنین از شهرک بزرگ و عظیمی که برای این فیلم در جاده قم ساخته شده است به عنوان شهرک سینمایی جهان اسلام یاد کرد.

مجیدی در ادامه با اشاره به جشنواره «نشانه نوشته پیامر اکرم» گفت: یکی از این نشانه نوشته‌ها که ممکن است در میان برگزیدگان آثار هم نباشد، به انتخاب من برای عنوان فیلم انتخاب خواهد شد.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که این مسیر در آینده تداوم یابد.

عبدالجبار کاکایی شاعر پیشکسوت و انقلابی نیز در ادامه این مراسم شعری را به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) برای حاضران خواند.

وی در سخنان کوتاهی تصریح کرد: ادبیات معاصر ما به پیامبر(ص) بسیار بدهکار است. ما نتوانسته ایم همسنگ گذشتگان خود به پیامبر(ص) بپردازیم و امیدوارم این حرکت آقای مجیدی اثراتش را بر ادبیات ما نیز بگذارد و ادبیات محمدی همچون خلق محمدی نیز جلوه گر شود.

حجت‌الاسلام امرودی، قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران که به نمایندگی از شهردار تهران در این مراسم حضور داشت، در سخنانی گفت: امشب، شبی است که دل آسمان شکافته می شود و ملایک فوج فوج به زمین می آیند که بشارت دهند به عالم امکان که جهان به نور نبوت روشن شد.

مشاور شهردار تهران به ذکر خصایص نیکوی پیامبر(ص) پرداخت و از او به عنوان پیامبر خوبی ها و الگوی مهربانی، رحمت و انسان کامل یاد کرد.

اجرای قطعات موسیقی با صدای حسام‌الدین سراج بخش بعدی مراسم بود.

و پس از آن جلیل رسولی استاد خوشنویس و یکی از اعضای هیات داوران جشنواره پشت تریبون قرار گرفت و گفت: تا به حال پروژه ای به این عظمت درباره حضرت محمد(ص) انجام نشده است و این اولین بار است که این اتفاق می افتد.

وی افزود: هنرمندان بسیاری در این جشنواره شرکت کرده اند و حدود 200 اثر به جشنواره رسیده که طی 5 جلسه داوری این آثار انجام شده است.

این هنرمند خوشنویس گفت: معلوم نیست که کدام اثر بر پیشانی فیلم «محمد(ص)» ساخته مجید مجیدی حک می‌شود و کسی که این اتفاق برایش بیافتد، بسیار خوش شانس است.

رسولی در ادامه گفت: ما 17 دقیقه پشت صحنه فیلم را در اولین جلسه داوری جشنواره دیدیم که بسیار هم لذت بردیم. اگرچه تخصص من حرف زدن درباره فیلم نیست، اما واقعا با دیدن آن احساس کردم که نقاشی رامبراند را می دیدم آنقدر زیبا و منحصربه فرد بود که امیدوارم به زودی اکران شود و در صدر فیلم های جهان اسلام قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه این فیلم بخش کودکی حضرت محمد(ص) را به نمایش می گذارد، ابراز امیدواری کرد که شرایطی بوجود آید تا مجید مجیدی کل زندگی پیامبر اکرم(ص) را به تصویر بکشد.

این هنرمند خوشنویس افزود: در این هفت سال عاشقانه روی این پروژه کار شده است و مجیدی با جان و دل روی آن کار کرده که امیدوارم مخاطبان هم لذت ببرند. با توجه به تندی هایی که نسبت به اسلام و پیامبر اکرم(ص) در دنیای امروز صورت می گیرد، شاید با اکران این فیلم قلب مسلمانان جهان التیام یابد.

رسولی در خاتمه خاطر نشان کرد: من به عنوان خوشنویس ایرانی دلم نمی خواست نشانه‌نوشته فیلم «محمد(ص)» توسط یک غیرایرانی انجام شود و خوشحالم که این اتفاق می افتد و هنرمند ایرانی افتخار این نشانه نوشته را از آن خود خواهد کرد.

پایان بخش این مراسم، اهدای جوایز به برگزیدگان جشنواره نشانه نوشته محمدرسول الله(ص) بود و پس از آن نمایشگاه آثار این جشنواره در گالری ممیز خانه هنرمندان گشایش یافت.

حاضران در مراسم با همراهی یکدیگر به بازدید از آثار این نمایشگاه که همگی به نام پیامبر اسلام مزین است پرداختند.

کد خبر 2299919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha